Jedan od najboljih načina da organizacije podrže razvoj kompetencija svojih zaposlenika, a posebno onih na rukovodećim pozicijama, jest business (i executive) coaching.
Najčešće situacije u kojima je prikladan coaching su značajne promjene na poslu (npr. priprema za unapređenje, vanjske krize koje traže restrukturiranje cijele organizacije i poslovne strategije), jačanje razine neke vještine i znanja, razvijanje potencijala. Primjerice:
- promjena na poslu:
- priprema za unapređenje
- prilagođavanje novom radnom mjestu (obično na višoj i zahtjevnijoj rukovodećoj poziciji)
- značajna promjena radne sredine (država, kultura, industrija i sl.)
- podrška pri sudjelovanju u npr. međunarodnoj razmjeni ili na složenom projektu
- u okolnostima vanjskih kriznih situacija
- razvoj vještina i znanja
- temeljem povratnih informacija iz evaluacije radne uspješnosti ili iz 360o feedback procesa
- u slučaju kada specifična ponašanja sprečavaju daljnji profesionalni napredak.
Tijekom coachinga radi se na temama koje su i profesionalne i osobne prirode, uz dakako, fokus na teme vezane uz posao. Koristi za zaposlenika iskazuju se u poboljšanim vještinama, željenoj promjeni ponašanja te ubrzanom osobnom i profesionalnom razvoju, a sve u cilju da profesionalni uspjeh i osobno zadovoljstvo zaposlenika doprinesu uspjehu organizacije, odnosno, postignuću dogovorenih ciljeva. Naglasak je na temama i ciljevima koji su od interesa i zaposleniku i organizaciji.
Osnovna načela u radu:
- potiče se svjesnost o svom ponašanju, osobnim izborima i potrebama te osobna odgovornost klijenta;
- usmjerava se klijenta da sam nađe rješenja i prepozna vlastite potencijale;
- rad je fokusiran na postizanje ciljeva koji se dogovaraju na zajedničkom sastanku s klijentom i njegovim/ njenim voditeljem/ voditeljicom (te predstavnikom organizacije, najčešće HR menadžerom);
- neupitna je povjerljivost informacija iznesenih između klijenta i coacha;
- za coacha je dobrobit klijenta na prvom mjestu;
- u slučaju bilo kakvih sukoba interesa, coach je odgovoran razjasniti problematiku s klijentom i prema potrebi, prekinuti coaching, ukoliko bi daljnji rad ugrozio nepristranost u radu s klijentom;
- klijent je odgovoran za svoje sudjelovanje ili ne-sudjelovanje u radu, tj. poštivanje dogovorenih termina za rad, obavljanje zadanih i dogovorenih zadataka između dva susreta i sl.