top of page
Search
Writer's pictureJasmina Sočković

3 faktora uspjeha HR funkcije




Ako ste ikada kao uprava izgovorili rečenicu: „Nismo zadovoljni svojim HR-om“, što je to zapravo značilo:

a) Niste zadovoljni osobom na poziciji HR menadžera/HR direktorice?

b) Niste zadovoljni uvedenim HR procesima?

c) Niste zadovoljni IT podrškom HR procesima i funkciji (bez koje obično nema jakog HR-a, posebno ako ste veća tvrtka)?

d) Niste zadovoljni kako linijski menadžeri provode HR aktivnosti (koliko se angažiraju, koliko uopće znaju o HR-u)?

e) Niste zadovoljni sobom kao onima koji daju mandat HR funkciji i pokreću cijelu organizaciju? 😊


Ako je vaš odgovor a) , onda je lako moguće da niste svjesni da potkopavate svoju organizaciju jer ne vidite ključne faktore uspjeha HR-a. Uspjeh HR funkcije ovisi o 3 faktora:


A. Kapacitetu HR funkcije – što za početak uključuje imate li uopće dovoljno stručnih ljudi u HR-u. Niti najbolji HR menadžer na svijetu neće moći izvući vaš HR ako sam/a radi ono što trebaju raditi 3 osobe. Drugim riječima, ovisi o tome kakva je ekipiranost odjela, odnosno, HR funkcije s dovoljnim brojem stručnjaka, koji imaju sav dijapazon potrebnih kompetencija. Bez dovoljnog broja ili dovoljno budžeta (npr. za outsourcing ili interne kampanje), bez dovoljno senior HR stručnjaka, kako možete očekivati visoku razinu HR podrške svojim menadžerima i zaposlenicima?


B. HR infrastrukturi (Zrelost HR funkcije) – u kojoj mjeri uopće postoje definirani i implementirani HR procesi, u kojoj mjeri su iskomunicirani i testirani? Postoje li utvrđene prakse i jesu li raspisane kao proces s te eventualno ugrađene u širi model/sustav (te ukoliko jesu raspisane, odgovaraju li stvarnoj praksi), kako se provodi procedura (primjenjuje li se procedura), te kakva je funkcionalnost i smislenost procedure, tj. u kojoj mjeri procedura odgovara stvarnim potrebama, a i mogućnostima (npr. tehnološkim), te u kojoj mjeri donosi željene rezultate i je li povezana sa strategijom?


C. Kapacitetu svih razina menadžmenta - Ovdje se, naravno, ne misli na stručnost menadžera u njihovom užem području i na osobine njih kao kolega i prijatelja. Linijski menadžment su oni koji direktno implementiraju HR procese te time i ključna poluga u lancu dobre HR prakse. Oni su nositelji HR-a u organizaciji. Ukoliko nisu dobili dodatne edukacije u području HRM-a i upravljanja ljudima (leadership & management skills) tada je otežana primjena HR praksi, pa makar i da su najbolje dizajnirane. Također, ukoliko nisu svjesni svoje uloge u HRM lancu, ili ako nisu potaknuti da nose tu uloge, rezultat može biti isti. /Expectation Management/


Svaki euro i svaki sat vašeg vremena može se trostruko vratiti ukoliko na HR pogledate iz šire slike i pristupite mu sustavno, bez stihijskog gašenja požara i "točkastih" inicijativa. Razmislite gdje ste po pitanju sva tri faktora i otvorite put HR stručnjacima u svojoj organizaciji da postanu stvarni strateški partneri.

1 view0 comments

Comments


bottom of page